Wybranka nauczyciela

 Z pewnością każdy z Was słyszała o Amiszach, czyli wywodzącej się  ze Szwajcarii wspólnocie protestanckiej, której znakiem rozpoznawczym jest wyrzeczenie się osiągnięć cywilizacyjnych (!!!).


Amisze nie korzystają z prądu (jedynie z gazu), żyją w zamkniętych wspólnotach, uczą się tylko do 14 roku życia (!), są także pacyfistami i w większości utrzymują się z rolnictwa. Jest to społeczność tak wyjątkowa, w obecnym świecie, jak tylko można być wyjątkowym. 

Z tym większą ciekawością sięgnęłam po książkę, “Wybranka nauczyciela”, która otwiera serię “Panny Młode z BIrch Creek”.

Sama historia jest dosyć prosta. Ona roztrzepana i pechowa dziewczyna, on poukładany i zasadniczy nauczyciel. Christian (nie Chris) wierzy, że życie można przeanlizować, zaplanować i odpowiednio zaplanować. Ona Ruby, dziewczyna o złotym sercu i permanentnym pechu (2 spalone stodoły to tylko jeden z jej pechowcy wybryków), przyjechała do osady ukochanego przez rodziców brata Timothego, aby znaleźć kandydata na męża (dodam tylko jako ciekawostkę, że problem braku wariancji genetycznej, jest bolączką Amiszów, ponieważ w większości szukają oni przyszłych partnerów wśród swojej wspólnoty). Co więc stanie się, gdy w wyniku nieszczęśliwego wypadku, te dwa tak odmienne charaktery, trafią na siebie? Możecie się domyślać 😉

Jeśli chodzi o samą historię, to tak jak wspomniałam jest ona lekka i przyjemna. Niestety ja zupełnie nie odnajduje się w tej Amiszowej społeczności. Momentami miałam ochotę krzyczeć na bohaterów, żeby zaczęli żyć jak reszta cywilizowanego świata.

Nieustanne myślenie o szukaniu mężą (żony) czy o modlitwie, posłuszeństwie i tych specyficznych ograniczeniach, nie jest dla mnie. Dodatkowo, w treści jest bardzo dużo słów i zwrotów w oryginale (Amisze posługują się głównie Niemieckim), co mi akurat utrudniało czytanie. 
⬇️⬇️⬇️
Jeśli macie ochotę na lekką historię, w niecodziennych warunkach, to oczywiście zachęcam, natomiast obrzędowość i życie Amiszów, są zdecydowanie nie dla mnie.



Komentarze

Copyright © AnnaMacondoBooks